twanenjurgen.reismee.nl

DAG 14 ZION NATIONAL PARK

Vanmorgen hebben we een vrij korte rit gehad van de BRYCE CANYON naar ZION national park.dit was ongeveer 150km rijden.toen zijn we het park ingegaan en hebben we wat gepicknickt en andere mensen ontmoet.daarna zijn we met een shuttlebus verder het park ingegaan want hier mag je met je auto het natuurpark niet in.we hebben een wandeling van ongeveer 3km gedaan langs te rivier en hebben toen onze waterschoenen aangedaan en zijn we verder gelopen door de rivier heen voor nog eens ongeveer 3 km je kunt hier niet verder over een pad heen omdat de kloof hier te smal word de je door de rivier heen moet.aan beide kanten een enorme rotswand van ik denk wel 2000m hoog.deze kloof is ontstaan miljoenen jaren geleden doordat een rivier de stenen heeft meegevoerd en uitgeslepen.we zijn tot ongeveer onze knieën in de rivier gegaan en het was een pittige maar geweldige ervaring om zo door een rivier heen te lopen met aan beide kanten rotswanden zie foto's en het is hier nu ongeveer 30 graden warm.Morgenochtend gaan we vertrekken voor de reis naar las Vegas waar we 2 nachten verblijven en het 36graxen word de komende week we spreken jullie snel weer Groetjes twan en jurgen